Ik ben namens KVK benaderd voor onderzoek. Klopt dit?

KVK werkt samen met externe partners om via klantonderzoek ondernemers beter te leren kennen. De inzichten uit het onderzoek gebruikt KVK om haar dienstverlening te verbeteren. De onderzoekers benaderen ondernemers meestal per e-mail, soms ook telefonisch.

Bescherm je bedrijf

In onze e-mailserie lees je hoe je omgaat met digitale risico’s.

Abonneer je nu

Via verschillende e-mailadressen benaderen onderzoekers ondernemers om hun mening te vragen over KVK. Zo sturen we op maandag 16 september vanuit het mailadres: KVK@marketresponse.nl een e-mail uit met als onderwerp: ‘Onderzoek: Wat is uw mening over KVK?’. En op woensdag 18 september vanuit het mailadres: KVK@miles-research.com een e-mail met als onderwerp 'Deel je mening en ervaringen over het ondernemerschap'. In beide gevallen krijgen de ondernemers na ongeveer anderhalve week een reminder.

Er gaan regelmatig valse e-mails, brieven, telefoontjes en sms-berichten rond van oplichters die doen alsof ze van KVK zijn. Dit heet phishing. De twee e-mails die hierboven genoemd worden zijn echt van KVK afkomstig. Ze staan ook vermeld bij E-mailadressen van KVK.Â