Functionaris inschrijven, wijzigen of uitschrijven

Als een bestuurder, vennoot, gevolmachtigde of andere functionaris van je bedrijf of rechtspersoon wijzigt, dan moet je dat doorgeven aan KVK. Geef elke wijziging apart door. Het is niet mogelijk om meerdere functionarissen tegelijkertijd in- of uit te schrijven.

Langskomen bij KVK

In de meeste gevallen moet de nieuwe functionaris persoonlijk langskomen bij KVK met het ingevulde formulier en een geldig legitimatiebewijs. Alleen verenigingen en stichtingen zonder onderneming en verenigingen van eigenaars kunnen het formulier opsturen.

Veelgestelde vragen

Een wijziging doorgeven is gratis. Gaat het om een inschrijving van een nieuwe onderneming, voortzetting, overname, splitsing of fusie waarbij een nieuwe inschrijving in het Handelsregister ontstaat met een nieuw KVK-nummer? Dan betaal je een inschrijfvergoeding.

Nieuw uittreksel

Je kunt na verwerking van de wijziging(en) tegen betaling een Uittreksel Handelsregister Kamer van Koophandel® aanvragen.

Hoe snel we je wijziging verwerken, hangt af van hoe je deze aan ons doorgeeft. 

  • Geef je de wijziging online door? Check hier de actuele stand over de online verwerking.
  • Geef je de wijziging per post door? Check hier de actuele stand over de verwerking per post.

We nemen contact met je op als de wijziging niet juist of onvolledig is. 

Na verwerking van je wijziging in het Handelsregister ontvang je een officiële bevestiging per brief (Awb-brief), of digitaal via je Berichtenbox voor bedrijven. Doe je de wijziging online? Dan ontvang je ook een bevestiging via e-mail. 

Tussen het moment van ontvangst van je wijziging en de verwerking ervan kunnen we geen informatie geven over de status van de verwerking. 

Geef je een wijziging door voor een datum in de toekomst? Dan zie je de wijziging pas op die datum in het Handelsregister. Het Handelsregister geeft namelijk altijd de actuele situatie weer.