Adres wijzigen

Je kunt een adreswijziging doorgeven, en wijzigingen in telefoonnummer, e-mailadres, websiteadres of Berichtenboxnaam.

Het bezoekadres van je organisatie wijzigt

Geef deze aanpassing via Mijn KVK of via het online wijzigingsformulier aan ons door.

Is het bezoekadres niet hetzelfde als je woonadres? Dan heb je een document nodig dat bewijst dat je het gebouw waarvan je het bezoekadres wilt gebruiken huurt of gekocht hebt:

  • een kopie van het door 2 partijen getekende huur-, koop- of pachtcontract, of
  • een bewijs uit het Kadaster, of
  • een toestemmingsverklaring.

Wij geven de wijziging van je bezoekadres door aan de Belastingdienst.

Het postadres van je organisatie wijzigt

Geef deze aanpassing via Mijn KVK of via het online wijzigingsformulier aan ons door. En geef dit ook zelf door aan de Belastingdienst.

Je Nederlandse woonadres wijzigt, en dit is ook het bezoekadres van je organisatie

Neem deze stappen:

  1. Wijzig je woonadres eerst bij de gemeente. De gemeente geeft dit vervolgens aan ons door. Wij wijzigen jouw woonadres automatisch.
  2. Geef daarna de wijziging van het bezoekadres via Mijn KVK of via het online wijzigingsformulier aan ons door.

Je Nederlandse woonadres wijzigt

Wijzig je woonadres bij de gemeente. De gemeente geeft dit vervolgens aan ons door. Wij wijzigen jouw woonadres automatisch.

Je buitenlandse woonadres wijzigt

Sta je ingeschreven in de RNI (Registratie Niet-Ingezetenen)? Geef de wijziging van je woonadres door aan een RNI-loket. Wij wijzigen je woonadres automatisch.

Sta je niet ingeschreven in de RNI? Geef de wijziging van je woonadres aan ons door via formulier 16.

Veelgestelde vragen

Een wijziging doorgeven is gratis. Schrijf je een nieuwe onderneming, voortzetting, overname, splitsing of fusie in? En krijg je een nieuw KVK-nummer? Dan betaal je een inschrijfvergoeding.

Nieuw uittreksel

Je kunt na verwerking van de wijziging(en) tegen betaling een Uittreksel Handelsregister Kamer van Koophandel® aanvragen.

Hoe snel we je wijziging verwerken, hangt af van hoe je deze aan ons doorgeeft. Een wijziging die je online doorgeeft, verwerken we sneller dan een wijziging per post. Check hier hoe lang het duurt voordat je wijziging is verwerkt.

We nemen contact met je op als de wijziging niet klopt.

Geef je een wijziging voor het Handelsregister door met een ingangsdatum in de toekomst? Dan zie je de wijziging pas op die datum in het Handelsregister. Voor het UBO-register kun je geen wijzigingen doorgeven met een ingangsdatum in de toekomst.

Tussen het moment van ontvangst van je wijziging en de verwerking ervan kunnen we geen informatie geven over de status van de verwerking. 

Na verwerking van je wijziging in het Handelsregisteren/of het UBO-register krijg je een officiële bevestiging per brief (Awb-brief), of digitaal via je Berichtenbox voor bedrijven. Doe je de wijziging online? Dan ontvang je ook een bevestiging via e-mail. 

Via Mijn KVK zie je de gegevens van alle organisaties waar je op dit moment ingeschreven staat.
Ook zie je de UBO’s van een organisatie waarvoor jij opgave mag doen. En je ziet je eigen UBO-gegevens als je zelf als UBO in het UBO-register staat.  

Je moet een wijziging binnen één week doorgeven. Is er al meer dan een week voorbij? Geef jouw wijziging zo snel mogelijk door. Doe je dit niet, dan heeft dit gevolgen, bijvoorbeeld voor de aansprakelijkheid van je bedrijf. De wijziging geldt pas als deze in het Handelsregister staat.