Terugmelden onjuiste UBO-gegevens
- Bijgewerkt 30 december 2024
- 1 min
Wwft-instellingen en bevoegde autoriteiten zijn verplicht een terugmelding te doen als UBO-gegevens onjuist zijn. Dit geldt ook als deze gegevens op een KVK-uittreksel UBO-register staan. Je kunt het volgende melden: ontbrekende UBO's in het UBO-register, personen die onterecht in het UBO-register staan, of een onjuist belang of omvang van het belang van een UBO.
Heb je al toegang voor het terugmelden van UBO-gegevens?
Je hebt toegang voor het terugmelden van UBO-gegevens als je een KVK-account en autorisatie hebt.
Heb je nog geen toegang?
Volg onderstaande stappen om UBO-gegevens te kunnen terugmelden.
Stap 1: Vraag een account aan
Om te kunnen terugmelden heb je een KVK-account nodig met een toegangscode. Als je nog geen account hebt, maak dan zelf direct een account met toegangscode aan.
Stap 2: Vraag autorisatie aan
- Vul dit formulier in.
- Vul het aanvraagformulier digitaal in. Wil je een autorisatie aanvragen voor meer dan vier personen? Vul dan ook de registratielijst in.
- Print het aanvraagformulier (en als dat nodig is de registratielijst).
- Zet je handtekening met pen (geen kopie of scan).
- Stuur je aanvraagformulier, registratielijst (als dat nodig is) en kopie identiteitsbewijs (bijvoorbeeld paspoort of identiteitskaart) via de post naar KVK. Meer informatie over het versturen van de aanvraag staat op het aanvraagformulier.
Stap 3: Start met terugmelden
Log in met je account en start met een terugmelding.