Transcriptie: Ervaringen en tips van Timothy van Laar
- Bijgewerkt 15 mei 2023
- 14 min
- Starten
- Veilig zakendoen
In de podcastserie 'Begin met een voorsprong' gaat presentatrice Annemarie Brúning in gesprek met bekende ondernemers. In aflevering 3 van 2023 is Timothy van Laar te gast, al tien jaar actief in de wereld van online marketing en sinds 3 jaar mede-eigenaar van online marketingbureau ODIV. In 2021 werd Timothy gehackt. Hier hadden hij en zijn bedrijf ruim een half jaar last van. Hij heeft daardoor aan den lijve ondervonden hoe belangrijk online veiligheid is en deelt zijn ervaringen ook met anderen.
Luister naar de podcast
Transcriptie
Brüning Annemarie Brüning, presentatrice
van Laar Timothy van Laar, ondernemer
Brüning: [00:00:00] “Stel, je hebt een goed idee, je denkt eraan een eigen bedrijf te beginnen of je hebt net de stap gemaakt. Waar moet je allemaal aan denken? Welke stappen maak je als ondernemer en hoe zorg je ervoor dat je begint met een voorsprong? Mijn naam is Annemarie Brüning en in deze podcastserie 'Begin met een voorsprong' hoor je hoe bekende ondernemers hun eerste stappen hebben gezet met hun bedrijf. Hoe werden ze succesvol en wat waren hun grootste uitdagingen? Hoe zorgen ze ervoor dat ze hun werk/privé balans gezond houden en welke tips hebben ze voor jou? Deze keer spreek ik met Timothy van Laar, mede-eigenaar van online marketingbureau Odiv. In 2021 werd zijn bedrijf gehackt en dat ging niet zonder slag of stoot. Hoe is hij dit te boven gekomen? Timothy welkom,”
van Laar: [00:00:55] “Dankjewel!”
Brüning: [00:00:55] “Fijn dat je erbij bent. We gaan het met jou hebben over, nouja, hoe je begint met een voorsprong. Tenminste we gaan de mensen helpen te beginnen met een voorsprong. Laten we beginnen bij het begin. Hoe begon het met jouw eerste bedrijf? Wanneer ben je gestart? Hoe oud was je?”
van Laar: [00:01:11] “ Ik ben dat gestart in 2014/2015 officieel. Toen was ik 28/29 ongeveer. Net twee jaar vers uit de universiteit. Wel altijd de voorliefde voor online marketing gehad. Social media met name. En ja, tezamen met een partner, toentertijd een een Braziliaan, die ook een een grote voorliefde had voor social media hebben we een platform ontwikkeld waarmee je content kan lezen van social media. Dus stel dat je een bedrijf hebt en je wil weten wat er over jou gezegd wordt online, dan kon je met dat platform heel makkelijk scannen wat er over jou gezegd werd.”
Brüning: [00:01:48] “Maar nu zeg je al inderdaad kon je met dat platform makkelijk scannen wat er gezegd werd, maar ik bedoel dat dat bestaat dus niet meer? Of dat bedrijf is niet meer van jou?”
van Laar: [00:01:57] “Nee, dat klopt. Dat bedrijf is niet meer van mij. Dat is in inmiddels in de handen van anderen. En dat is in 2017 gebeurd. Of gebeurd... Dat is in 2017 verkocht. en toen ben ik daar inderdaad mee gestopt. En was voor mij inderdaad één van de uitdagingen om ergens anders aan de slag te gaan.”
Brüning: [00:02:13] “Maar nou zei jij net ook een Braziliaan, vers van de universiteit kwam ik, toen begon ik. Wanneer komt zoiets in je op en waar snor je die Braziliaan op?”
van Laar: [00:02:20] “Dat is een hele goeie. Ik heb zelf een klik met Brazilië. Ik ben al jarenlang aan het reizen naar Brazilië. Inmiddels ook getrouwd met een Braziliaanse dame. En toen ik in mijn laatste weken van de universiteit zat, had deze Braziliaan een bedrijf opgericht in Amsterdam en hij zocht partners, werknemers, collega's. Daarop gereageerd en ‘t was ook meteen een klik. Vervolgens zijn we eerst gaan samenwerken en toen hebben we dat platform later ontwikkeld. Dat heeft wel ongeveer twee, bijna drie jaar geduurd voordat we d’r aan begonnen.”
Brüning: [00:02:54] “Maar dan start je dus met z'n tweeën. Ik kan me voorstellen dat dat wel een soort van uitdaging is hè? Want je begint niet in je eentje als ondernemer?”
van Laar: [00:03:01] “Klopt, het is geven en nemen. En heel vaak meer geven en dat je kan of mag nemen. En dat zit er met name in bepaalde ideeën, bepaalde rechten die je afspreekt ,bepaalde inspraak die je met elkaar moet afstemmen. Aan de andere kant heb ik er ook heel veel plezier van gehad. Hij was al jarenlang ondernemer en voor mij was ‘t natuurlijk de eerste keer dat ik ging ondernemen, dus ik heb ook heel veel van hem geleerd. Met name ook wat je niet moet doen. Maar ook hoe je grote stappen sneller kan zetten. En dat je eigenlijk niet alles in je eentje kan doen.”
Brüning: [00:03:33] “Dat is ieder geval duidelijk. Je kan ‘t niet in je eentje doen, maar ehm nou zit jij inmiddels al begreep ik al wel zo'n tien jaar in de online marketing. Heb jij voordat je een bedrijf startte ook nog gewerkt voor een baas?”
van Laar: [00:03:45] “Ja. De eerste drie jaar dat ik samen met die Braziliaan was zeg maar, heb ik ook met ‘m met hem/voor hem gewerkt. Als in: hij had een online marketing bureau en met name gericht op social media en zoekmachine optimalisatie. En daar heb ik de eerste drie jaar ervaring opgedaan in ‘t vak. En daarna ben ik dus met hem dat platform begonnen.”
Brüning: [00:04:08] “Ja. Dus inderdaad eerst wel voor hem gewerkt. Wat is nou het grote verschil als je werkt voor iemand of dat je nou ja met iemand werkt in een onderneming?”
van Laar: [00:04:18] “Ja nou ‘t voordeel als je voor iemand werkt is: je hebt een hele hoop minder zorgen. Je weet dat aan t eind van de maand je salaris betaald wordt en als om 17.00u de klok slaat loop je ook weg. En aan het andere, het voordeel van voor jezelf werken: d'r is veel meer dynamiek. D'r is veel meer spanning, er gebeurt veel meer, je mag met veel meer dingen mag je je bemoeien en rekening mee houden. Dus ja, dat heeft beide z'n voordelen. Maar als ik er nu voor mag kiezen dan is ondernemen toch wel iets wat ik veel leuker vind.”
Brüning: [00:04:47] “Ja en dat doe je nu inmiddels ook weer, want je met mede eigenaar van Odiv. Wanneer begon je met dit bedrijf?”
van Laar: [00:04:53] “Dit bedrijf hebben we ook weer met een partner... hebben we in november 2020 overgenomen. Het was eerst onderdeel van een ander bedrijf en mijn partner en ik zijn in november 2020 Odiv gestart.”
Brüning: [00:05:06] “Ja dus eigenlijk ook weer met een partner? Je hebt dus... Elke keer kies je d'r wel voor om dat echt samen te doen?”
van Laar: [00:05:11] “Ja. Nou in deze vorm was het dat mijn partner meer voor mij gekozen had dan andersom. Maar in... Ook hier weer super blij dat ik het samen met iemand anders doe. We zijn elkaars tegenpolen in alles, zowel privé als zakelijk. En ja, dat biedt eigenlijk dat we heel veel van elkaar kunnen leren, heel veel van elkaar kunnen hebben en daardoor ook makkelijk stappen kunnen zetten omdat we weten waar we allebei goed in zijn en waar we allebei minder goed in zijn en waarbij we elkaar kunnen helpen.”
Brüning: [00:05:40] “En wat leer je van de ander?”
van Laar: [00:05:42] “Van de ander met name rust, overzicht, even alles goed berekenen. Zo is hij veel meer gericht op de cijfers. Kijkt of iedereen alles wel op de manier doet zoals het moet gebeuren en ik ben juist meer een soort van motivator. Kan mensen juist goed begeleiden in bepaalde resultaten halen. En ik kan dat soms op een energieke manier doen. En hij is wat rustiger juist. Dus hij leert mij in sommige situaties wat rustiger te zijn en wat vaker na te denken en dan pas beslissingen te nemen. En hij leert van mij waarschijnlijk om het met de juiste energie te doen en om mij mensen op de juiste manier aan te sporen.”
Brüning: [00:06:21] “Heb je dan die functies ook op een bepaalde manier verdeeld in het bedrijf?”
van Laar: [00:06:24] “Niet hardcoded zou ik zeggen. Maar ze zijn er stiekem wel. Hij houdt zich echt meer bezig met cijfers, met ’t totaalplaatje van ’t bedrijf en ik geef er vorm aan hoe ik denk dat ‘t dan invulling zou moeten krijgen. En ik probeer eigenlijk alles wat hij dan soort van bedenkt in de juiste banen te leiden.”
Brüning: [00:06:43] “Ja, zijn er ook uitdagingen die jullie als duo hebben? Dingen waar je tegenaan loopt?”
-van Laar: [00:06:48] “Als duo niet per se. Wel groei die we die we beiden ambiëren. Ja, wanneer ga je groeien in bijvoorbeeld de vorm van nieuwe collega's aannemen? Wanneer doe je dat? Doe je dat voor de baten uit? Of ja, ben je wat voorzichtiger en ga je kijken wanneer d'r echt pas wat verdiend is en ga je dan met nieuwe collega's aan de slag? Ehm, nou dat zijn wel ja, dat is denk ik wel de belangrijkste punt.”
Brüning: [00:07:15] “Heb je daar ook discussie over?”
van Laar: [00:07:16] “Nee, inmiddels niet meer nee. En inmiddels zijn we daar redelijk ja 'alligned' zeg maar en kunnen we samen echt wel goed beslissen wanneer t het juiste moment is om met nieuwe mensen aan de slag te gaan?”
Brüning: [00:07:30] “Ja, want als je kijkt naar iemand die een bedrijf start. Ik kan me voorstellen dat dat één van de moeilijkste dingen is in t begin. Wanneer neem je iemand aan? Heb jij een soort ja goed advies daarin? Wanneer moet je hiermee beginnen? Want ik kan me inderdaad voorstellen als je geen geld hebt, ja dan kun je ook niet iemand aannemen. Hoe doe je dat? Hoe pak je dat aan?”
van Laar: [00:07:47] “Nou, we hebben t een begin name voorzichtig gedaan. dus meer zijn kant gekozen en achteraf ook hartstikke blij mee. Wat we gedaan hebben is eigenlijk in kaart gebracht wat onze financiële huishouding op dat moment was en wat wij verwachten de komende periode aan financiële huishouding te hebben. En bij x bedrag aan, ja, inkomsten afgesproken: Nou dan is ’t tijd dat er een nieuwe werknemer komt. Dus iets daarvoor mag er begonnen worden met het werven van nieuwe mensen.”
Brüning: [00:08:16] “Dus dat je eigenlijk van tevoren al een beetje uitgestippeld doordat je mekaar daar ook aan kon houden van ook even zei we hebben nu dit punt bereikt, deze omzet, dus we gaan nu iemand aannemen. “
van Laar: [00:08:24] “Exact zo.”
Brüning: [00:08:25] “En op een gegeven moment gaat ‘t al een tijdje goed, heb je wat werknemers aangenomen en dan is ‘t 2021. Nou, dat jaar staat jouw volgens mij nog op je netvlies gebrand, want jullie werden toen gehackt.”
van Laar: [00:08:38] “Ja ja, dat was geen, in die zin, geen mooi jaar. Inderdaad juli 2021 werd ik gehackt en met de gegevens van mij werd daadwerkelijk ook het bedrijf gehackt.”
Brüning: [00:08:51] “Wanneer had je dat door?”
van Laar: [00:08:54] “Ik zou zeggen twee uur nadat het gebeurde. Dus ik werd in de ochtend, had ik op een gegeven moment geen toegang meer tot mijn privé e-mail adressen. En ik denk een uur later kon ik in één keer nergens meer in de businessmanagers van onze klanten, ook niet van onszelf. Nou en dan waarschijnlijk een uur later zag ik dat er in één keer budgetten werden uitgegeven van klanten en van onszelf in advertentiemanagers van onze klanten. En dat was... En het gebeurde allemaal in een tijdspanne van misschien twee/drie uur. Meer was het niet.”
Brüning: [00:09:24] “Dat ging dus heel snel?”
van Laar: [00:09:25] “Ging heel snel en het ging ook om best veel budgetten of best hoge budgetten en best veel geld. Ik denk dat in de eerste drie/vier dagen ehm waren denk ik ja negentig klanten ongeveer gedupeerd.”
Brüning: [00:09:40] “Jeetje.”
van Laar: [00:09:41] “En is er een kleine € 150.000 uitgegeven. Dus dat maakte het wel redelijk spannend.”
Brüning: [00:09:47] “Ja, ik hoorde nu redelijk relaxed over praten, maar ik kan me voorstellen dat je op dat moment echt denkt: wat gebeurt mij? Wat gaat er door je heen op zo'n moment? En wat doe je?”
van Laar: [00:09:56] “Nou, ik kan er nu inderdaad relaxed over praten omdat ‘t goed is, uiteindelijk goed is afgesloten en ik m mensen er graag over vertellen in de zin: van waarschijnlijk hebben ze d'r iets aan als ze mijn verhaal horen. Maar toen inderdaad, wat je zegt, ik heb letterlijk slapeloze nachten gehad. Ik ben misselijk geweest. Geen idee. D'r waren zoveel emoties die ik had van, van woede tot ehm tot verdriet, tot slapeloze nachten inderdaad. Onmacht. Dat was misschien wel ’t belangrijkste of ’t meest overkoepelende gevoel dat ik had. “
Brüning: [00:10:28] “Maar wat doe je als eerst op zo'n moment als je daar als je daar achter komt?”
van Laar: [00:10:31] “Nou, nadat je van de schrik bekomen bent en je ziet dat ‘t eigenlijk allemaal misgaat en dat ‘t ook heel snel allemaal gaat, dan probeer je je eigenlijk een soort van actieplan in elkaar te zetten. En dat begon met het communiceren. Te communiceren naar onze klanten toe, het communiceren naar collega's van wat is er gebeurd en wat gaan we doen? En vervolgens hebben we ook nog een communicatieplan gemaakt naar iedereen van: nou, iedere dag gaan we communiceren wat er gebeurd is, wat we die dag gedaan hebben en wat we verwachten dat er de komende tijd gaat gebeuren. Dat was eigenlijk het eerste wat we gedaan hebben: een actieplan en een communicatieplan.”
Brüning: [00:11:06] “Maar hoe reageren klanten daarop?“
van Laar: [00:11:09] “Gemengd. Ik zou zeggen 95% reageerde positief.”
Brüning: [00:11:12] “Maar positief in welke zin?”
van Laar: [00:11:15] “Als in dat we direct communiceren wat er gebeurd was, dat we heel open waren en transparant waren in wat er gebeurd was. We kregen ook vaak de reactie ja, daar kun je niks aan doen, dat is vervelend om te horen. Ehm. En de reactie eigenlijk was in die zin positief. Het enige waar ze zich vaak druk om maakte was: ja, hoe gaan die budgetten ooit terugkomen en hoe weet ik dat in t vervolg allemaal veilig gaat gebeuren? Ja en dat was dan wel onderdeel van het actie en communicatieplan. En dat we ook gewoon continu communiceerden wat er gebeurde met ehm ja, met hun data, met hun budgetten en wat er ook in het vervolg of in de toekomst zou gebeuren.”
Brüning: [00:11:48] “Ja dus daarin is communiceren heel belangrijk begrijp ik. Maar goed dan, dan moet je op een gegeven moment op zoek naar een oplossing en ook denk ik ja, hoe je uiteindelijk die budgetten terugkrijgt, of... Ik kan me voorstellen een heleboel gebeurt in je hoofd op dat moment.”
van Laar: [00:12:00] “Ja, d'r gebeurt ontzettend veel en voor jouw beeldvorming: dit heeft ongeveer een half jaar aangehouden. Want het gebeurde in juli 2021 en het echte einde was november 2021. Dus er gebeurt inderdaad van alles en communicatie is daarin zeker van belang. En hoe ga je die budgetten terugkrijgen? Nou, dat is dus urenlang, ja, gesleep met mensen die verantwoordelijk waren binnen het kanaal. In dit geval was het Meta.”
Brüning: [00:12:24] “Meta?”
van Laar: [00:12:25] “Facebook en Instagram. Het overkoepelende moederbedrijf.”
Brüning: [00:12:28] “Dus Facebook en Instagram waren verantwoordelijk voor die hack? Hoe moet ik dat…”
van Laar: [00:12:31] “Nee nee nee. Daar werden de budgetten van onze klanten uitgegeven. Dus we deden daar online marketingcampagnes voeren voor onze klanten en daar was... Die businessmanagers waren gehackt en daar werden de budgetten uitgegeven. Dus wij waren continu in gesprek met Meta om te laten zien dat wij niet verantwoordelijk waren voor de campagnes die d'r gevoerd werden en de budgetten die werden uitgegeven. Meta begreep dat uiteraard, want die kon zien wat voor soort advertenties er op ineens gedraaid werden. En was dus inderdaad wel zo netjes om alle budgetten ook gewoon netjes terug te betalen.”
Brüning: [00:13:04] “Dus dat is eigenlijk ja "de mazzel" dan daarin denk ik? Maar had dit voorkomen kunnen worden?”
van Laar: [00:13:10] “Zeker weten. Ja zeker weten. Ik was, nou dus inderdaad twee jaar geleden, minder bewust bezig met veiligheid rondom het bedrijf. Ik denk dat iedereen binnen het bedrijf dat niet echt had. Ehm. Maar ik denk dat dat is kunnen gebeuren doordat ehm mijn gegevens gelekt zijn op een platform, een sneaker-platform, en ik gebruik daarvoor ieder inlog gebruikte ik dezelfde inloggegevens, namelijk hetzelfde e-mailadres en hetzelfde wachtwoord. Dus op ‘t moment dat die persoon mijn privé e-mailadres had en dus ook de inlog met het wachtwoord, kon die dus niet alleen in mijn privé e-mail, maar kon die ook in alle andere platformen die ik op dat moment gebruikte.”
Brüning: [00:13:53] “Ja, je had letterlijk overal, ook bij je zakelijke mails, had je hetzelfde wachtwoord, zeg maar als privé? “
van Laar: [00:13:58] “Exact.”
Brüning: [00:13:58] “Dus eigenlijk was het een soort van hè, ja, voor de hackers een makkie om doorheen te komen?”
van Laar: [00:14:05] “Ja.“
Brüning: [00:14:06] “Wat heb je daar nu uiteindelijk aan gedaan? En wat heb je ook de mensen in je bedrijf meegegeven? Want ik kan me voorstellen dat je dan meteen iedereen mee wil nemen in deze veiligheidsactie.”
van Laar: [00:14:14] “Ja, nou dat is wel inderdaad een een, een behoorlijke onderneming geworden. We hebben het echt als een speerpunt binnen ons bedrijf gemaakt. En wat we daarin doen is dat we twee mensen verantwoordelijk gemaakt hebben voor de veiligheid van collega's en van onze klanten. Nou en enkele dingen die we daar in gedaan hebben: je mag nergens meer eenzelfde wachtwoord hebben en met dezelfde inlog bij alle kanalen. Dus ‘t liefst voor ieder kanaal dat je gebruikt een andere inlog. Het liefst wordt die inlog zelfs gegenereerd door een wachtwoordbeheerder en 'password manager'. En de tweede stap is overal een 2FA opzetten.”
Brüning: [00:14:47] “Een 2FA?”
van Laar: [00:14:48] “Ja, da's een two factor authentication.”
Brüning: [00:14:49] “Kun je dat nog eens uitleggen? Een two factor authentication. Voor de mensen die denken: wat is dit?”
van Laar: [00:14:53] “Ja zeker. Dat is een manier waarop je een extra beveiliging zet op een inlog die je doet. Dus stel je hebt een e-mailadres met een wachtwoord, dan log je in. En nou dat kan bijvoorbeeld een keertje gehackt worden. Nou, wat je dan wil is een soort van tweede vorm van authenticatie dat jij dat bent. Dus dat bijvoorbeeld nog een sms naar je toe gestuurd wordt of dat je een code toegezonden krijgt die je ook nog moet invoeren om daadwerkelijk in te kunnen loggen in dat specifieke medium.”
Brüning: [00:15:17] “Ja, en dat is dus bij eigenlijk bij alles wat jullie nu doen, waar jullie in moeten loggen is dat allemaal doorgevoerd zeg maar waar ’t kan?”
van Laar: [00:15:23] “Ja dus we hebben overal een uhm... We gebruiken sowieso een wachtwoord manager en die genereert ook super moeilijke wachtwoorden. Ja en overal zit een 2FA op en waar mogelijk een dubbele 2FA. Bijvoorbeeld bij een kanaal als Meta.”
Brüning: [00:15:38] “Kortom jullie werken super safe. Ik wil t nog heel even hebben over online marketing, want dat is per slot van rekening hetgeen waar jullie je natuurlijk mee bezighouden hè? Wat voor vragen krijgen jullie voor wat betreft online marketing nou ‘t meest als je kijkt naar starters?”
van Laar: [00:15:53] “Ja ehm nou die zijn eigenlijk redelijk uiteenlopend, maar vaak heerst er een soort van verbazing over de mogelijkheden die online marketing biedt. Zij ’t van kwantificeerbaarheid van online marketing tot aan de veiligheid van data, tot aan hoe ga je om met privé gegevens? D'r zijn eigenlijk verschillende vragen die je krijgt en uiteindelijk is bij starters vaak de vraag: Hoe krijg ik mijn doelstelling vormgegeven in een online marketingcampagne?”
Brüning: [00:16:20] “Ja, want waar begin je bijvoorbeeld als je begint met een online marketing strategie? Of ja, waar moet je echt op letten?”
van Laar: [00:16:26] “Ja nou, wat je eigenlijk voordat je begint duidelijk wil hebben is een is een doelstelling. Waar wil je naartoe? Wat wil je bereiken? Hoeveel verkopen wil je realiseren? Hoeveel mensen wil je aannemen? Noem het maar op. m dat moet je echt duidelijk hebben. En vervolgens ga je kijken hoe je dat kan omzetten naar de online wereld. Dus aan welke knoppen kun je draaien om dat voor elkaar te krijgen? Ehm ja en dat is denk ik wel t belangrijkste onderdeel dat je een duidelijke doelstelling hebt. Misschien nog wel als tweede puntje: zorg dat alles goed meetbaar is. En daar bedoel ik mee zorg ervoor dat je kanalen meetbaar zijn, zorg dat t spreekt met je website. Dus zorg ik daar ook dat je website goed meetbaar is en dan pas kun je aan het einde ook zien of, ja, de kwaliteit van de campagne resulteert in goede resultaten.”
Brüning: [00:17:09] “Ja. Werkt online marketing voor ieder bedrijf?”
van Laar: [00:17:11] “Ja.”
Brüning: [00:17:12] “Oh dat is echt wel een hele duidelijke ja. Jij denkt echt dat iedereen daar baat bij heeft? Waarom?”
van Laar: [00:17:17] “Ja, nou dat komt omdat iedereen een andere doelstelling heeft die sowieso te realiseren is met online marketing. Het is zelfs van oudsher nijverheidsbedrijven, daar doen we bijvoorbeeld campagnes voor om nieuwe mensen te werven. Of employer branding, überhaupt om zichtbaar te zijn en te laten zien wie ze zijn, tot e-commerce. Puur om voor om verkopen te verzorgen en tot aan het verzorgen van verzekeringen aan zzp’ers. Ik denk dat iedereen gebaat is bij online marketing.”
Brüning: [00:17:46] “En voor startende ondernemer? Waarom is t voor een startende ondernemer juist zo belangrijk?”
van Laar: [00:17:51] “Je kan op een redelijk gemakkelijke en kwantificeerbare manier je merk, je bedrijf, onder de aandacht brengen bij de juiste mensen. En uiteindelijk zorgen er ook voor dat je makkelijker gevonden wordt. En als je makkelijker gevonden wordt, kunnen mensen sneller bij je terecht en ga je waarschijnlijk ook meer werk genereren.”
Brüning: [00:18:08] “Kortom, als je start met ondernemen moet je ook starten met online marketing?”
van Laar: [00:18:11] “Ik adviseer wel om te beginnen met online marketing, inderdaad. Ja.”
Brüning: [00:18:14] “Timothy, dank je wel voor het delen van jouw verhaal en het delen van alle informatie. En jij leuk dat je luisterde naar deze podcast. KVK krijgt veel vragen over starten en daarom organiseren we ook de KVK Start Events. Wil je meer weten over de KVK Start Events, ga dan naar KvK.nl/start en klik op Start Events. Voor nu bedankt voor het luisteren en graag tot de volgende keer.”