Inschrijven rederij
- Bijgewerkt 3 februari 2023
- 1 min
Wil jij een rederij inschrijven? Volg daarvoor onderstaande stappen.
Stap 1: Vul de formulieren in
- Formulier 2: Inschrijving vof/cv. Dit formulier geldt ook voor een rederij.
- Formulier 10: Inschrijving vennoot voor leden van de rederij.
- Formulier 13:Â Inschrijving boekhouder als gevolmachtigde (formulier is optioneel).
- Formulier 18: Aanvullen van informatie bij andere formulieren (gegevens van de akte).
- Formulier 32: Inschrijving UBO’s.
Twijfel je wie de UBO’s van de rederij zijn? Controleer hier wie de UBO’s zijn.
Stap 2 - Kijk of je op kantoor moet langskomen
Een lid van een rederij en een gevolmachtigde kunnen zowel een natuurlijk persoon (een mens van vlees en bloed) als een rechtspersoon of vennootschap zijn. Als natuurlijk persoon moet je je persoonlijk op een KVK-kantoor legitimeren bij inschrijving.Â
Zijn alle leden of gevolmachtigden niet-natuurlijk personen? Dan hoef je niet langs de komen op kantoor en kan de inschrijving per post gedaan worden. Kijk op de formulieren welke bewijsstukken KVK nodig heeft en stuur deze samen met de formulieren en een kopie van een geldig legitimatiebewijs van alle personen die hebben getekend naar KVK.Â
Stap 3 - Regel eventueel bewijsstuk gebruik adres
Staat de rederij ingeschreven op een privéadres van een van de leden? Dan heeft KVK geen extra bewijsstukken nodig. Wil je de rederij op een ander adres inschrijven? Neem dan een van onderstaande bewijsstukken mee naar je afspraak of stuur deze met de andere papieren op:
- Een door huurder en verhuurder ondertekende huur- of pachtovereenkomst.
- Een toestemmingsverklaring voor gebruik van het pand waarin je jouw onderneming vestigt. De verklaring moet voorzien zijn van een handtekening van de eigenaar/verhuurder.
- Een door koper en verkoper ondertekende koopovereenkomst of een bewijs uit het kadaster.
Stap 4 -Â Maak een afspraak bij KVK om je inschrijving af te ronden
Moet jij langskomen op kantoor?
- Je kunt bij ieder KVK-kantoor een afspraak maken.
- Plan je afspraak ruim in. Door drukte bij KVK kan de wachttijd oplopen.
- Voor de inschrijving van een nieuwe onderneming of organisatie betaal je een eenmalige inschrijfvergoeding.
- Je kunt direct een gewaarmerkt Uittreksel Handelsregister Kamer van Koophandel® aanvragen. Dit kun je gebruiken als bewijs van inschrijving. Sommige banken en groothandels vragen om een uittreksel.
- Log in met DigiD om een afspraak te maken.
Veelgestelde vragen
Bij Hulp & Contact vind je alle veelgestelde vragen over DigiD.Â
Bij Hulp & Contact vind je alle veelgestelde vragen over een afspraak maken en langskomen.
Het formulier dat je moet invullen neemt je stap voor stap mee door alle vragen. Zo gaat het invullen heel eenvoudig. Zie je er toch tegenop? Vraag dan iemand die je kent om hulp. Dan kunnen jullie overleggen als het toch niet helemaal duidelijk is.
Meer veelgestelde vragen vind je op onze Hulp en contact pagina. Hier staat ook vermeld hoe je contact met ons kunt opnemen.Â