Inschrijven nieuwe vennoot of gevolmachtigde van een vof of cv
- Bijgewerkt 14 februari 2023
- 1 min
Voor het inschrijven van een nieuwe vennoot, gevolmachtigde van een vennootschap onder firma (vof) of een commanditaire vennootschap (cv).
Stap 1 - Download de formulieren
- Formulier 10: Inschrijving vennoot.
- Formulier 13: Inschrijven van een gevolmachtigde.
Stap 2 - Vul de formulieren in
Op het formulier staat wie het formulier mag ondertekenen.
Stap 3 - Controleer of de nieuwe of vertrekkende vennoot of gevolmachtigde een UBO is
Controleer of de nieuwe vennoot of gevolmachtigde een UBO is; dan moet deze persoon worden ingeschreven als UBO. Staat de vertrekkende vennoot of gevolmachtigde als UBO in het UBO-register en is deze persoon geen UBO meer? Schrijf de vertrekkende vennoot of gevolmachtigde dan uit via de UBO-opgave.
Stap 4 - Maak een afspraak bij KVK om je inschrijving af te ronden
De nieuwe vennoot of gevolmachtigde moet persoonlijk langskomen bij KVK om zich in te schrijven.
- Je kunt bij ieder KVK-kantoor een afspraak maken.
- Plan je afspraak ruim in. Door drukte bij KVK kan de wachttijd oplopen.
- Neem een geldig identiteitsbewijs en de nodige formulieren en bewijsstukken mee. Na het maken van je afspraak ontvang je een e-mail met een overzicht van wat je allemaal mee moet nemen.
Veelgestelde vragen
Hoe snel we je wijziging verwerken, hangt af van hoe je deze aan ons doorgeeft. Een wijziging die je online doorgeeft, verwerken we sneller dan een wijziging per post. Check hier hoe lang het duurt voordat je wijziging is verwerkt.
We nemen contact met je op als de wijziging niet klopt.
Geef je een wijziging voor het Handelsregister door met een ingangsdatum in de toekomst? Dan zie je de wijziging pas op die datum in het Handelsregister. Voor het UBO-register kun je geen wijzigingen doorgeven met een ingangsdatum in de toekomst.
Tussen het moment van ontvangst van je wijziging en de verwerking ervan kunnen we geen informatie geven over de status van de verwerking.Â
Na verwerking van je wijziging in het Handelsregisteren/of het UBO-register krijg je een officiële bevestiging per brief (Awb-brief), of digitaal via je Berichtenbox voor . Doe je de wijziging online? Dan ontvang je ook een bevestiging via e-mail.Â
Via Mijn KVK zie je de gegevens van alle organisaties waar je op dit moment ingeschreven staat.
Ook zie je de UBO’s van een organisatie waarvoor jij opgave mag doen. En je ziet je eigen UBO-gegevens als je zelf als UBO in het UBO-register staat. Â
Bij Hulp & Contact vind je alle veelgestelde vragen over DigiD.Â
Bij Hulp & Contact vind je alle veelgestelde vragen over een afspraak maken en langskomen.
Het formulier dat je moet invullen neemt je stap voor stap mee door alle vragen. Zo gaat het invullen heel eenvoudig. Zie je er toch tegenop? Vraag dan iemand die je kent om hulp. Dan kunnen jullie overleggen als het toch niet helemaal duidelijk is.
Meer veelgestelde vragen vind je op onze Hulp en contact pagina. Hier staat ook vermeld hoe je contact met ons kunt opnemen.Â