Inschrijven functionaris stichting of vereniging zonder onderneming of VvE

Voor het inschrijven van bestuurders en commissarissen van een stichting of vereniging zonder onderneming, of een VvE (vereniging van eigenaars), of een gevolmachtigde voor een van deze rechtsvormen.

  1. Geef online je wijziging door. Als je alle stappen hebt ingevuld vind je wie het formulier mag ondertekenen en welke bewijsstukken je eventueel moet meesturen.
  2. Stuur het formulier, met een kopie van het geldige legitimatiebewijs van degene die het formulier heeft ondertekend, en een kopie van het geldige legitimatiebewijs van de nieuwe functionaris, naar een van de postadressen van de KVK. Je hoeft hiervoor niet langs te komen bij KVK.

Gevolgen (financiële) instellingen

Het wijzigen van bestuursleden kan gevolgen hebben voor bijvoorbeeld vergunningen van de gemeente, financiering, verzekeringen, pensioenfonds of bankrekening van je stichting of vereniging. Raadpleeg de website van de desbetreffende (financiële) instelling welke stappen je moet volgen bij het wijzigen van bestuursleden.

Veelgestelde vragen

Hoe snel we je wijziging verwerken, hangt af van hoe je deze aan ons doorgeeft. 

  • Geef je de wijziging online door? Check hier de actuele stand over de online verwerking.
  • Geef je de wijziging per post door? Check hier de actuele stand over de verwerking per post.

We nemen contact met je op als de wijziging niet juist of onvolledig is. 

Na verwerking van je wijziging in het Handelsregister ontvang je een officiële bevestiging per brief (Awb-brief), of digitaal via je Berichtenbox voor bedrijven. Doe je de wijziging online? Dan ontvang je ook een bevestiging via e-mail. 

Tussen het moment van ontvangst van je wijziging en de verwerking ervan kunnen we geen informatie geven over de status van de verwerking. 

Geef je een wijziging door voor een datum in de toekomst? Dan zie je de wijziging pas op die datum in het Handelsregister. Het Handelsregister geeft namelijk altijd de actuele situatie weer.