Inschrijven Europese naamloze vennootschap

Voor het inschrijven van een nieuwe Europese naamloze vennootschap (se) of voortzetting van een se.

Stap 1 - Download de formulieren

  • Formulier 23: Inschrijving Europese naamloze vennootschap
  • Formulier 30: Inschrijven UBO's van een bv, nv, Europese nv of Europese cv

Stap 2 - Vul de formulieren in

Op het formulier staat wie mag ondertekenen en of je nog andere formulieren moet invullen.

Stap 3 - Maak een afspraak bij KVK om je inschrijving af te ronden

Bij je bezoek controleert een KVK-medewerker je legitimatie en alle ingevulde en ondertekende formulieren en documenten. Als deze akkoord zijn, nemen we alle stukken in en ontvang je binnen enkele werkdagen je KVK-nummer.

  • Je kunt bij ieder KVK-kantoor een afspraak maken.
  • Plan je afspraak ruim in. Door drukte bij KVK kan de wachttijd oplopen.
  • Voor de inschrijving van een nieuwe onderneming of organisatie betaal je een eenmalige inschrijfvergoeding.
  • Je kunt direct een gewaarmerkt Uittreksel Handelsregister Kamer van Koophandel® aanvragen. Dit kun je gebruiken als bewijs van inschrijving. Sommige banken en groothandels vragen om een uittreksel.
  • Log in met DigiD om een afspraak te maken.

Veelgestelde vragen

Hoe snel we je wijziging verwerken, hangt af van hoe je deze aan ons doorgeeft. Een wijziging die je online doorgeeft, verwerken we sneller dan een wijziging per post. Check de actuele verwerkingstijden op onze website.

We nemen contact met je op als de wijziging niet klopt. 

  • Geef je de wijziging online door? Check hier de actuele stand over de online verwerking.
  • Geef je de wijziging per post door? Check hier de actuele stand over de verwerking per post.

Geef je een wijziging voor het Handelsregister door met een ingangsdatum in de toekomst? Dan zie je de wijziging pas op die datum in het Handelsregister. Voor het UBO-register kun je geen wijzigingen doorgeven met een ingangsdatum in de toekomst.

Tussen het moment van ontvangst van je wijziging en de verwerking ervan kunnen we geen informatie geven over de status van de verwerking. 

Na verwerking van je wijziging in het Handelsregisteren/of het UBO-register krijg je een officiële bevestiging per brief (Awb-brief), of digitaal via je Berichtenbox voor bedrijven. Doe je de wijziging online? Dan ontvang je ook een bevestiging via e-mail. 

Via Mijn KVK zie je de gegevens van alle organisaties waar je op dit moment ingeschreven staat.
Ook zie je de UBO’s van een organisatie waarvoor jij opgave mag doen. En je ziet je eigen UBO-gegevens als je zelf als UBO in het UBO-register staat.  

Bij Hulp & Contact vind je alle veelgestelde vragen over DigiD. 

Het formulier dat je moet invullen neemt je stap voor stap mee door alle vragen. Zo gaat het invullen heel eenvoudig. Zie je er toch tegenop? Vraag dan iemand die je kent om hulp. Dan kunnen jullie overleggen als het toch niet helemaal duidelijk is.

Meer veelgestelde vragen vind je op onze Hulp en contact pagina. Hier staat ook vermeld hoe je contact met ons kunt opnemen.Â