Inschrijven besloten vennootschap of naamloze vennootschap in oprichting
- 12 september 2021
- Bijgewerkt 14 februari 2023
- 1 min
Voor het inschrijven van een bv of nv in oprichting.
1. Download het formulier
Formulier 7: 'inschrijving besloten vennootschap / naamloze vennootschap in oprichting'
Formulier 12: 'inschrijving overige functionarissen'
Als je een eenmanszaak voortzet naar een bv in oprichting, dan moet je ook het volgende formulier invullen:
Formulier 14: 'wijziging ondernemings- en vestigingsgegevens'
2. Vul het formulier in
Vul het formulier in. Op het formulier staat wie het formulier mag ondertekenen. Ook staat op het formulier vermeld of je nog andere formulieren moet invullen.
3. Ga naar KVK om je inschrijving af te ronden
- Neem het ingevulde formulier mee en een geldig legitimatiebewijs. Op het formulier staat welke bewijsstukken je eventueel moet meenemen, zoals een verklaring van de notaris over de oprichting.
- Voor een bezoek aan KVK moet je een afspraak maken. Bij je bezoek controleert een medewerker van de KVK je legitimatie en of je aan de voorwaarden voldoet om je in te schrijven. Klik op 'Inloggen met DigiD' om een afspraak te maken.
- Je hoeft je nog niet voor te bereiden op het inschrijven van UBO's (Ultimate Beneficial Owners, ofwel uiteindelijk belanghebbenden van een organisatie). Een bv of nv i.o. hoeft geen UBO's in te schrijven. Een niet-beursgenoteerde bv of nv wel.
Aanvullende informatie
-
Voor de inschrijving van de onderneming met een nieuw KVK-nummer geldt een inschrijfvergoeding.
-
Je kunt direct een gewaarmerkt Uittreksel Handelsregister Kamer van Koophandel® aanvragen. Dit kun je gebruiken als bewijs van inschrijving. Sommige banken en groothandels vragen om een uittreksel.
Let op: als de functionaris een rechtspersoon is (zoals een bv of nv) hoef je niet langs te komen. Je kunt dan het formulier opsturen. Op het formulier staat wie het formulier mag ondertekenen en welke bewijsstukken je eventueel moet meesturen.
Veelgestelde vragen
Hoe snel we je wijziging verwerken, hangt af van hoe je deze aan ons doorgeeft.Â
- Geef je de wijziging online door? Check hier de actuele stand over de online verwerking.
- Geef je de wijziging per post door? Check hier de actuele stand over de verwerking per post.
We nemen contact met je op als de wijziging niet juist of onvolledig is.Â
Na verwerking van je wijziging in het Handelsregister ontvang je een officiële bevestiging per brief (Awb-brief), of digitaal via je Berichtenbox voor . Doe je de wijziging online? Dan ontvang je ook een bevestiging via e-mail.Â
Tussen het moment van ontvangst van je wijziging en de verwerking ervan kunnen we geen informatie geven over de status van de verwerking.Â
Geef je een wijziging door voor een datum in de toekomst? Dan zie je de wijziging pas op die datum in het Handelsregister. Het Handelsregister geeft namelijk altijd de actuele situatie weer.