Inschrijven besloten vennootschap of naamloze vennootschap

Een nieuwe besloten vennootschap (bv) of naamloze vennootschap (nv) inschrijven, of opgeven dat een bestaande onderneming in de vorm van een bv of nv wordt voortgezet, doet de notaris voor je.

De notaris vult hiervoor onder andere deze formulieren in voor je:

  • Formulier 3: Inschrijving besloten vennootschap / naamloze vennootschap
  • Formulier 11: Inschrijving functionaris voor een rechtspersoon
  • Formulier 9: Inschrijving vestiging van een onderneming
  • Formulier 30: Inschrijven UBO's van een bv, nv, Europese nv of Europese cv

Veelgestelde vragen

Hoe snel we je wijziging verwerken, hangt af van hoe je deze aan ons doorgeeft. Een wijziging die je online doorgeeft, verwerken we sneller dan een wijziging per post. Check hier hoe lang het duurt voordat je wijziging is verwerkt.

We nemen contact met je op als de wijziging niet klopt.

Geef je een wijziging voor het Handelsregister door met een ingangsdatum in de toekomst? Dan zie je de wijziging pas op die datum in het Handelsregister. Voor het UBO-register kun je geen wijzigingen doorgeven met een ingangsdatum in de toekomst.

Tussen het moment van ontvangst van je wijziging en de verwerking ervan kunnen we geen informatie geven over de status van de verwerking. 

Na verwerking van je wijziging in het Handelsregisteren/of het UBO-register krijg je een officiële bevestiging per brief (Awb-brief), of digitaal via je Berichtenbox voor bedrijven. Doe je de wijziging online? Dan ontvang je ook een bevestiging via e-mail. 

Via Mijn KVK zie je de gegevens van alle organisaties waar je op dit moment ingeschreven staat.
Ook zie je de UBO’s van een organisatie waarvoor jij opgave mag doen. En je ziet je eigen UBO-gegevens als je zelf als UBO in het UBO-register staat. Â