Inschrijfvergoeding

Voor de inschrijving van een nieuwe onderneming of organisatie in het Handelsregister betaal je een eenmalige inschrijfvergoeding van € 82,25. Deze inschrijfvergoeding is voor ondernemers fiscaal aftrekbaar.

Je betaalt inschrijfvergoeding bij:

  • de eerste inschrijving van een onderneming of organisatie in het Handelsregister;
  • een voortzetting, overname, splitsing of fusie waarbij een nieuwe inschrijving in het Handelsregister ontstaat met een nieuw KVK-nummer.

De kosten voor de inschrijfvergoeding worden jaarlijks aangepast. De aanpassing is afhankelijk van de inflatie. 

Uittreksel Handelsregister nodig?

Als je bij je inschrijving van je bedrijf een uittreksel uit het Handelsregister nodig hebt, dan heb je de keuze uit een papier gewaarmerkt of een digitaal gewaarmerkt uittreksel. Sommige banken vragen om een uittreksel uit het Handelsregister, net als de meeste groothandels. Controleer voordat je een uittreksel bestelt of een digitale versie geaccepteerd wordt.

Hoe kan ik betalen?

Nadat je bij een KVK-kantoor bent geweest om je inschrijving af te ronden, krijg je een e-mail met de factuur voor de inschrijfkosten. De afzender is factuur@kvk.nl. We sturen de factuur naar het e-mailadres dat je opgeeft tijdens je afspraak bij KVK. Als de inschrijfdatum in de toekomst ligt, dan krijg je de factuur per post toegestuurd. Gaat de inschrijving via de post en hoef je niet langs te komen bij een KVK-kantoor? Dan ontvang je de factuur ook per post.