Veelgestelde vragen over inloggen

Inloggen kan op verschillende manieren. Hoe je inlogt hangt af van wat je wil doen.

DigiD

Op verschillende plekken op de website van KVK vind je een knop om in te loggen met DigiD. Klik je daarop, dan krijg je de keuze op welke manier je wil inloggen. Je kunt kiezen voor de DigiD app en een sms-controle. KVK gebruikt DigiD om je identiteit te controleren, zodat we zeker weten dat jij het bent die inlogt. 

Met de DigiD app 
Installeer de DigiD app op je mobiele telefoon of tablet. De eerste keer dat je de app gebruikt, moet je een code van vijf cijfers kiezen en invoeren. Onthoud deze code goed: steeds als je de DigiD app gebruikt, moet je die intypen.

Als je bij KVK.nl inlogt met de DigiD app, vraagt onze website je om een koppelcode van vier letters. Open de DigiD app op je telefoon of tablet, vraag daar om zo’n koppelcode en vul die letters in op KVK.nl. Dan moet je in de DigiD app een knop aanklikken om het inloggen op KVK.nl goed te keuren. Daarna kun je verdergaan op onze website.

Met sms-controle 
Log in op de website van DigiD met je DigiD-gebruikersnaam en wachtwoord. Voeg daar je mobiele of vaste nummer toe aan je DigiD-account en kies voor inloggen met sms-controle

Als je op de website van KVK.nl inlogt met DigiD kies je voor ‘Met sms-controle’. Dan stuurt DigiD je meteen een code in een sms (op je mobiel) of een gesproken bericht (op je vaste telefoon). Met die code log je in op KVK.nl.

Vraag een DigiD aan op de website www.digid.nl. Hiervoor heb je een burgerservicenummer (BSN) nodig.

Woon je buiten Nederland en heb je geen DigiD? Bekijk welke situatie voor jou van toepassing is.

  • Heb je de Nederlandse nationaliteit? Je kan een DigiD aanvragen. Op de website van DigiD staat hoe dit moet.
  • Heb je niet de Nederlandse nationaliteit maar wel de nationaliteit van een land binnen de Europese Economische Ruimte (EER)? Schrijf je eerst in bij de Registratie Niet-ingezetenen (RNI). Na inschrijving bij de RNI krijg je meteen een Burgerservicenummer (BSN) en kan je een DigiD aanvragen. Op de website van DigiD staat hoe dit moet.
  • Heb je een nationaliteit van buiten de Europese Economische Ruimte (EER)? Dan kun je geen gebruik maken van DigiD. Heb je een DigiD nodig om een afspraak te maken om je eenmanszaak of vof in te schrijven? Neem dan contact op met 088-585 15  85.

Zonder DigiD kun je op KVK.nl documenten deponeren, zoals jaarrekeningen of algemene voorwaarden. Daarnaast kun je je openbare bedrijfsgegevens bij KVK bekijken. Wijzigingen kun je ook per post doorgeven. 

Documenten deponeren 
Deponeren is het officieel vastleggen van documenten, zoals jaarrekeningen of algemene voorwaarden. Hiervoor heb je geen DigiD nodig. 
 
KVK-gegevens bekijken 
Zonder DigiD kun je openbare bedrijfsgegevens bij KVK bekijken of opvragen: 

• Met KVK Bedrijvencheck kun je de openbare gegevens van je eigen of een ander bedrijf controleren. 
Je logt in bij KVK Bedrijvencheck met een toegangscode. Heb je die niet? Vraag dan een toegangscode bij ons aan.

• Bestellen van een papieren uittreksel of digitaal uittreksel uit het Handelsregister. 
  
Wijzigingen doorgeven 
Wijzigingen kan je ook per post doorgeven. Ga naar KVK.nl/wijzigen en kies bij de ondertekening voor opsturen per post.  

Waarom DigiD?
Voor veel acties op onze website heb je DigiD nodig. Wij gebruiken DigiD om je identiteit te controleren, zodat we zeker weten dat jij het bent die inlogt. 
 

 

 

Voor veel acties op KVK.nl moet je inloggen met DigiD, zoals inschrijven, wijzigingen doorgeven, afspraken maken en documenten aanvragen. Inloggen met DigiD is nodig om je identiteit vast te stellen. Zo weten we zeker dat alleen jij gegevens kunt zien en/of wijzigen.

Hieronder staan de belangrijkste acties op KVK.nl, waarvoor je DigiD nodig hebt:

Inschrijven
Wijzigen
Bekijken en wijzigen in Mijn KVK
UBO-opgave doen
UBO-gegevens inzien
LEI aanvragen en overdragen
Afspraak maken

Een foutmelding bij het inloggen kan verschillende oorzaken hebben.

De DigiD app verbreekt de verbinding als je 15 minuten of langer niet actief bent. Opnieuw inloggen is dan de oplossing.

Krijg je nog steeds geen verbinding? Ga dan naar de website van DigiD voor meer informatie. Daar kun je controleren of er een storing is of meer lezen over mogelijke oplossingen.

Blijft het inloggen met DigiD mislukken, kijk dan op Inloggen met DigiD app of Inloggen met sms-controle.

Kom je er niet uit? Bekijk dan deze  uitlegvideo .

Toegangscode

Vraag hier direct je toegangscode aan. De toegangscode heb je nodig om producten uit het Handelsregister te bestellen of de jaarrekening van je bedrijf online te deponeren.  

Tip: voor het bestellen van een papieren of digitaal gewaarmerkt uittreksel heb je geen toegangscode nodig. Je rekent dan direct af via iDEAL of je creditcard.

Dit doe je via onze website. Je kunt voor je bedrijf of organisatie meerdere toegangscodes aanvragen. Je vraagt de code aan per persoon. Iedere persoon kan maar één toegangscode hebben.

Kies hieronder de situatie die voor jou van toepassing is. Dan zorgen wij ervoor dat je het Handelsregister zo snel mogelijk weer kunt gebruiken.

Lukt het niet om in te loggen met de toegangscode en het wachtwoord?

  • Login en controleer of je de toegangscode goed hebt ingevuld.
  • Let op de caps lock bij het invullen van het wachtwoord.
  • Vraag een vervangend wachtwoord aan en meld hiermee aan.

Krijg je een foutmelding of kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op.

De toegangscode voor het Handelsregister Online is gratis. Je betaalt alleen voor de producten die je aanvraagt.
Het deponeren van een jaarrekening met een toegangscode is gratis.

Vraag een toegangscode aan.

Controleer of de e-mail in je spambox zit of bij ongewenste e-mail. Heb je het bericht niet ontvangen? Neem dan contact met ons op. Dan verzenden wij het wachtwoord nogmaals.
Je ontvangt je wachtwoord direct na de aanvraag van je toegangscode per e-mail. Je toegangscode ontvang je in een aparte e-mail of per post. Hier kan een paar dagen tussen zitten.

E-mail en wachtwoord

We gebruiken de naam KVK-diensten niet meer. Wil je een jaarrekening deponeren en gebruikte je daarvoor KVK-diensten? Ga naar inloggen en kies voor 'Inloggen met e-mail' bij 'Jaarrekening deponeren'. Gebruik je bestaande e-mailadres en wachtwoord. 

Machtigingen voor het deponeren van een jaarrekening zijn niet gewijzigd. 

Ga naar inloggen en kies 'account aanmaken'. 

  • Log in met je e-mailadres en wachtwoord.
  • Ga naar 'Instellingen'.
  • Klik op 'Inloggegevens verwijderen'.
  • Akkoord? Kies 'Toegang stopzetten'.
  • Vul nog een keer je wachtwoord in.
  • Klik nog een keer 'Toegang stopzetten'.

Je account is verwijderd. Je kunt niet meer inloggen met je e-mailadres en wachtwoord om een jaarrekening te deponeren.