Facturen en betalingen

Deze vragen worden vaak aan ons gesteld.

Factuur van KVK

Vraag een kopiefactuur aan via 'stel een vraag online'. Vermeld het factuurnummer en vul je (bedrijfs)gegevens in. De factuur wordt als pdf naar je e-mailadres gestuurd. 

Betaal je met iDEAL of creditcard? Dan kunnen we geen kopiefactuur sturen. Gebruik het afschrift van de bank of creditcardmaatschappij als betaalbewijs. Het product is vrijgesteld van btw.

Digitale facturen

Nooit meer een factuur kwijtraken? Stap over op digitale facturen. Je ontvangt je facturen per e-mail.

Ja, je kunt je facturen digitaal ontvangen. Ga naar facturen digitaal aanvragen en vul het webformulier in.

Je hebt 28 dagen de tijd om onze facturen te betalen, dit is conform artikel 3:4 Financieel besluit Handelsregister 2014.

Herinnering

Hebben wij na 28 dagen je betaling niet ontvangen, dan ontvang je een betalingsherinnering van ons. Je hebt dan 14 dagen de tijd om de factuur alsnog te betalen.

Aanmaning

Is je betaling nog niet binnen? Dan ontvang je een aanmaning, verhoogd met 7 euro aanmaningskosten conform artikel 4.113 AWB. Je hebt dan opnieuw 14 dagen de tijd om de factuur te betalen.

Vordering

Betaal je ook niet na de aanmaning, dan besteden wij de vordering uit aan Syncasso. De kosten van de uit te voeren invorderingsmaatregelen zijn volledig voor jouw rekening.

Automatische incasso

We doen1 poging om automatisch te incasseren. Is incasseren niet mogelijk? Dan volgen de bovenstaande stappen.

Bij Mijn account staat een overzicht van je bestellingen.

  • Log in met je toegangscode en wachtwoord.
  • Klik op de link bij het blokje 'Bestellingen'.
  • Je krijgt nu een overzicht van je online bestellingen te zien. Je kunt filteren op periode.
  • Je kunt het overzicht ook downloaden.

Heeft je organisatie meerdere inlogcodes? Dan is er maar 1 inlogcode waarmee je het overzicht voor alle inlogcodes kunt opvragen, de hoofduser of administrateur. Deze toegangscode of het kenmerk hiervan zie je bij bestellingen.

Weet je niet welke toegangscode hoofduser of administrateur is? Neem dan contact met ons op.   

Lees meer informatie over onze bankgegevens (bankrekening, welke bank, IBAN nummer) en bekijk de voorbeeldfacturen die wij vanuit KVK versturen.

Bekijk voorbeelden van een factuur, betalingsherinnering en aanmaning die je van ons kunt ontvangen op de pagina 'facturen van KVK'. Hier vind je ook de gegevens die op onze facturen staan.

Ja, die klopt. Als je de eerste keer de voorwaarden deponeert, ontvang je van ons de eerste factuur. Vervolgens ontvang je ieder jaar automatisch een factuur voor jouw gedoponeerde algemene voorwaarden. Lees meer over de factuur voor de deponering van algemene voorwaarden en bekijk een voorbeeldfactuur (onder het kopje 'Factuur deponering algemene voorwaarden').

Je ontvangt geen factuur voor bestellingen van uittreksels die je direct afrekent met iDEAL of creditcard. KVK bewaart jouw gegevens niet en de producten en diensten van KVK zijn vrijgesteld van BTW. Daarom ontvang je geen factuur van ons.

Je vindt de betaling terug op je bankafschrift of het afschrift van de creditcard. Dit afschrift kun je als betaalbewijs gebruiken.

Wil je voortaan een factuur ontvangen van je bestelling? Vraag dan een gratis toegangscode aan en kies voor automatische incasso. Je ontvangt maandelijks achteraf een factuur.

Bij een dubbele betaling krijg je het teveel betaalde bedrag terug.

Automatische afschrijving

Is de factuur automatisch van je rekening afgeschreven en heb je die zelf nog een keer betaald? Dan storten wij het teveel betaalde bedrag na afloop van de wettelijke storneringstermijn terug. Deze termijn is 56 kalenderdagen gerekend vanaf de datum van de afschrijving.

Geen automatische afschrijving

Gaat het niet om een automatische afschrijving, maar heb je de factuur zelf twee keer naar ons overgemaakt? Dan ontvang je het bedrag na één à twee weken terug op je rekening.

Eerder terugboeken

Wil je het bedrag eerder laten terugboeken? Neem dan contact op met je eigen bank.

Ja, dat kan. Je vindt hier een formulier waarmee je het geld kunt laten terugstorten.

Op termijn stoppen we met deze manier van betalen. Houd daarmee rekening als je een nieuw tegoed stort.

Je kunt via e-mail of brief bij ons navragen of er nog facturen openstaan. Dit kun je doen als eigenaar, vennoot of bestuurder. Ook een bewindvoerder kan dit doen namens een cliënt. 

Verzoek indienen
Een verzoek indienen kan op twee manieren:

  1. per e-mail aan debiteuren@kvk.nl
  2. schriftelijk aan KVK, t.a.v. Afdeling debiteurenadministratie, Postbus 48, 3500 AA Utrecht

 In het verzoek geef je aan:

  • wie het verzoek doet (bijvoorbeeld de bewindvoerder) en het e-mailadres en zoveel mogelijk andere gegevens, zoals
  • om welk bedrijf het gaat (naam bedrijf en KVK-nummer)
  • naam van de ondernemer met voorletters en geboortedatum
  • het adres van de onderneming
  • factuurnummer

 Wij geven binnen twee weken een reactie per e-mail.

Syncasso

Je ontvangt een brief van Syncasso omdat een rekening niet is betaald. Als je een rekening niet betaald, sturen we je eerst een herinnering en aanmaning. Daarna vragen we het incassobureau Syncasso om ons te helpen met het betaald krijgen van de rekening.

Contact
Heb je vragen over deze rekening? Lees wat je moet doen in de brief, e-mail of sms die je hebt ontvangen. Of neem direct contact op met Syncasso. 

Log in in 'Mijn Dossier' van Syncasso en dien je betaalbewijs in. De instructies hiervoor staan in de brief, e-mail of sms die je hebt ontvangen. Neem bij vragen contact op met Syncasso. Zij handelen je vragen verder af.

Factuur aanpassen

Het aanpassen van je bankrekeningnummer kan alleen als je bent ingelogd in je account. Login bij Mijn account met je toegangscode en wachtwoord. Vul bij het wijzigen van je bankrekeningnummer het volledige IBAN-nummer in.

De contactpersoon pas je aan via 'stel een  vraag online'. Kies het onderwerp 'Bestellingen en facturen'. Vul je bedrijfsgegevens in. Vermeld de nieuwe en oude contactpersoon.

Facturen per post

Het factuuradres is altijd gelijk aan het geregistreerde bezoek- of postadres van je bedrijf in het Handelsregister. We passen het factuuradres automatisch aan wanneer je de adreswijziging van je bedrijf aan ons doorgeeft. Dit doe je via wijzigen.

Hebben we het factuuradres niet aangepast? Vul dan het vragenformulier in. Selecteer 'Bestellingen en facturen' en vermeld het nieuwe én oude factuuradres.

Digitale facturen

Ontvang je onze facturen digitaal en is het e-mailadres gewijzigd? Stuur een bericht naar: debiteurenefacturatie@kvk.nl. Vermeld het nieuwe en oude e-mailadres.

Je past je betaalwijze of IBAN voor het bestellen van producten uit het Handelsregister aan bij  Mijn Account. Log hiervoor in met je toegangscode en wachtwoord. De wijziging verwerken we binnen vijf werkdagen. Stuur voor het aanvragen van automatische incasso voor andere diensten of producten een e-mail naar debiteuren@kvk.nl.

Â