Facturen en betalingen

Deze vragen worden vaak aan ons gesteld.

Factuur van KVK

Vraag een kopiefactuur aan via stel een vraag online. Vermeld het factuurnummer en je (bedrijfs)gegevens. Je krijgt de factuur in pdf-formaat per e-mail.

Betaal je de bestelling direct met iDEAL of creditcard? Dan is je bestelling anoniem en kunnen wij geen kopiefactuur sturen. Gebruik het afschrift van je bank of creditcard als betaalbewijs. Over onze producten en diensten betaal je geen btw.

Digitale facturen

Nooit meer een factuur kwijtraken? Kies voor digitale facturen. Je krijgt je facturen dan per e-mail.

Ja, je kunt je facturen digitaal ontvangen. Ga naar facturen digitaal aanvragen en vul het webformulier in.

Je kunt via e-mail of brief bij ons navragen of er nog facturen openstaan. Dit kun je doen als eigenaar, vennoot of bestuurder. Ook een bewindvoerder kan dit doen namens een cliënt. 

Verzoek indienen
Een verzoek indienen kan op twee manieren:

  1. per e-mail aan debiteuren@kvk.nl
  2. schriftelijk aan KVK, t.a.v. Afdeling debiteurenadministratie, Postbus 48, 3500 AA Utrecht

 In het verzoek geef je aan:

  • wie het verzoek doet (bijvoorbeeld de bewindvoerder) en het e-mailadres en zoveel mogelijk andere gegevens, zoals
  • om welk bedrijf het gaat (naam bedrijf en KVK-nummer)
  • naam van de ondernemer met voorletters en geboortedatum
  • het adres van de onderneming
  • factuurnummer

 Wij geven binnen twee weken een reactie per e-mail.

Je hebt 28 dagen de tijd om onze facturen te betalen, dit is volgens artikel 3:4 Financieel besluit Handelsregister 2014.

Herinnering

Hebben we na 28 dagen je betaling niet ontvangen? Dan krijg je een betalingsherinnering. Je hebt dan 14 dagen de tijd om de factuur alsnog te betalen.

Aanmaning

Is je betaling nog niet binnen? Dan krijg je een aanmaning, verhoogd met 7 euro aanmaningskosten volgens artikel 4.113 Awb. Je hebt dan opnieuw 14 dagen de tijd om de factuur te betalen.

Vordering

Betaal je ook niet na de aanmaning, dan geven we de vordering door aan Syncasso. Je betaalt alle kosten voor de maatregelen die nodig zijn om het bedrag betaald te krijgen.

Automatische incasso

We proberen één keer automatisch te incasseren. Lukt dat niet? Dan volgen we de stappen hierboven. 

Bij Mijn account staat een overzicht van je bestellingen.

  • Log in met je toegangscode en wachtwoord.
  • Klik op de link bij het blokje 'Bestellingen'.
  • Je krijgt nu een overzicht van je online bestellingen te zien. Je kunt filteren op periode.
  • Je kunt het overzicht ook downloaden.

Heeft je organisatie meerdere inlogcodes? Dan is er maar 1 inlogcode waarmee je het overzicht voor alle inlogcodes kunt opvragen, de hoofduser of administrateur. Deze toegangscode of het kenmerk hiervan zie je bij bestellingen.

Weet je niet welke toegangscode hoofduser of administrateur is? Neem dan contact met ons op.   

Je ontvangt geen factuur voor bestellingen van uittreksels die je direct afrekent met iDEAL of creditcard. KVK bewaart jouw gegevens niet en de producten en diensten van KVK zijn vrijgesteld van BTW. Daarom ontvang je geen factuur van ons.

Je vindt de betaling terug op je bankafschrift of het afschrift van de creditcard. Dit afschrift kun je als betaalbewijs gebruiken.

Wil je voortaan een factuur ontvangen van je bestelling? Vraag dan een gratis toegangscode aan en kies voor automatische incasso. Je ontvangt maandelijks achteraf een factuur.

Bekijk voorbeelden van een factuur, betalingsherinnering en aanmaning die je van ons kunt ontvangen op de pagina 'facturen van KVK'. Hier vind je ook de gegevens die op onze facturen staan.

Lees meer informatie over onze bankgegevens (bankrekening, welke bank, IBAN nummer) en bekijk de voorbeeldfacturen die wij vanuit KVK versturen.

Bij een dubbele betaling krijg je het teveel betaalde bedrag terug.

Automatische afschrijving

Is de factuur automatisch van je rekening afgeschreven en heb je die zelf nog een keer betaald? Dan storten wij het teveel betaalde bedrag na afloop van de wettelijke storneringstermijn terug. Deze termijn is 56 kalenderdagen gerekend vanaf de datum van de afschrijving.

Geen automatische afschrijving

Gaat het niet om een automatische afschrijving, maar heb je de factuur zelf twee keer naar ons overgemaakt? Dan ontvang je het bedrag na één à twee weken terug op je rekening.

Eerder terugboeken

Wil je het bedrag eerder laten terugboeken? Neem dan contact op met je eigen bank.

Ja, dat kan. Je vindt hier een formulier waarmee je het geld kunt laten terugstorten.

Op termijn stoppen we met deze manier van betalen. Houd daarmee rekening als je een nieuw tegoed stort.

Syncasso

Je ontvangt een brief van Syncasso omdat een factuur niet is betaald. Als je een factuur niet betaalt, sturen we je eerst een herinnering en aanmaning. Daarna vragen we gerechtsdeurwaarder Syncasso om ons te helpen met het betaald krijgen van de factuur.

Contact
Heb je vragen over deze factuur? Lees wat je moet doen in de brief, e-mail of sms die je hebt ontvangen. Of neem direct contact op met Syncasso. 

Log in in 'Mijn Dossier' van Syncasso en dien je betaalbewijs in. De instructies hiervoor staan in de brief, e-mail of sms die je hebt ontvangen. Neem bij vragen contact op met Syncasso. Zij handelen je vragen verder af.

Factuur aanpassen

Het aanpassen van je bankrekeningnummer kan alleen als je bent ingelogd in je account. Login bij Mijn account met je toegangscode en wachtwoord. Vul bij het wijzigen van je bankrekeningnummer het volledige IBAN-nummer in.

De contactpersoon pas je aan via 'stel een  vraag online'. Kies het onderwerp 'Bestellingen en facturen'. Vul je bedrijfsgegevens in. Vermeld de nieuwe en oude contactpersoon.

Facturen per post

Het factuuradres is altijd gelijk aan het geregistreerde bezoek- of postadres van je bedrijf in het Handelsregister. We passen het factuuradres automatisch aan wanneer je de adreswijziging van je bedrijf aan ons doorgeeft. Dit doe je via wijzigen.

Hebben we het factuuradres niet aangepast? Vul dan het vragenformulier in. Selecteer 'Bestellingen en facturen' en vermeld het nieuwe én oude factuuradres.

Digitale facturen

Ontvang je onze facturen digitaal en is het e-mailadres gewijzigd? Stuur een bericht naar: debiteurenefacturatie@kvk.nl. Vermeld het nieuwe en oude e-mailadres.