Afspraak maken en langskomen
Wil je langskomen bij KVK? Maak dan eerst online een afspraak. Een afspraak is niet altijd nodig, veel zaken regel je makkelijk online. Check in welke situaties je langs moet komen, en maak dan zo nodig een afspraak.
Wil je langskomen bij KVK? Maak dan eerst online een afspraak. Een afspraak is niet altijd nodig, veel zaken regel je makkelijk online. Check in welke situaties je langs moet komen, en maak dan zo nodig een afspraak.
Ja, als je langs wilt komen moet je een afspraak maken. Veel dingen regel je online. Check daarom eerst of een afspraak echt nodig is.
Je maakt een afspraak voor:
Een afspraak maak je door in te loggen met DigiD. Je kiest zelf de datum, het tijdstip en de locatie. Een afspraak kun je maximaal acht weken vooruitplannen. Je ontvangt per e-mail een bevestiging. Bewaar deze bevestiging goed. Deze heb je nodig om je aan te melden bij de aanmeldzuil in het kantoor. Niet elk kantoor heeft een receptie.
Maak op tijd een afspraak. Het is soms druk op onze kantoren.
Een afspraak maak je online door in te loggen met DigiD. Je kiest zelf de datum, tijdstip en locatie. Een afspraak kun je maximaal acht weken vooruitplannen. Je ontvangt de bevestiging per e-mail. Bewaar deze bevestiging goed. Deze heb je nodig om je aan te melden bij de aanmeldzuil in het kantoor. Niet elk kantoor heeft een receptie.
Je maakt een afspraak als je:
Vul voor de inschrijving, overname of rechtsvormwijziging altijd eerst een online formulier in. Voor het inschrijven van een nieuwe functionaris vul je een wijzigingsformulier in. Op dit formulier staat of je wel of niet moet langskomen en wat je moet meenemen naar de afspraak.
Het is vaak druk op onze locaties. Niet altijd is een afspraak binnen een week mogelijk. Plan daarom op tijd je afspraak.
Volg voor het bekijken van de beschikbaarheid dezelfde stappen als voor het online maken van een afspraak. Per locatie zie je welke afspraakmogelijkheden er zijn. Het aantal beschikbare plekken is afhankelijk van de drukte. Je kunt op ieder kantoor een afspraak maken.
Wij bieden adviesgesprekken aan via chat, X of telefoon. Onze adviseur geeft antwoord op al je vragen of verbindt/verwijst je door naar een specialist. Je kunt hier geen afspraak voor maken.
Om langs te komen moet je een afspraak maken. Je kunt zelf het kantoor kiezen dat jou het beste uitkomt. Dat hoeft niet het kantoor in jouw regio of woonplaats te zijn. Je plant de afspraak eenvoudig online door in te loggen met DigiD. Een afspraak kun je maximaal 8 weken vooruitplannen.
Het is vervelend dat je op korte termijn geen afspraak kunt inplannen. Het is op dit moment druk op onze kantoren.
Ons advies is om toch alvast (toevoegen) online een afspraak in te plannen op een KVK-kantoor door in te loggen met DigiD. Hiervan ontvang je een bevestiging per e-mail met een link.
Houd daarna (toevoegen) via deze link onze website in de gaten of je misschien eerder terecht kunt. Het komt namelijk voor dat iemand een afspraak annuleert. Deze annulering is direct zichtbaar in onze afsprakenkalender. Ook zetten wij in de ochtend vaak extra balies open, waardoor er meer afspraakmogelijkheden zijn op de dag zelf.
Hoe je je afspraak vervolgens wijzigt hangt af van het soort afspraak dat je hebt.
Je wijzigt je geplande afspraak op de volgende manier:
Of gebruik de link in je bevestigingsmail om naar je afspraakpagina te gaan. Voor het wijzigen van je afspraak klik je op de button ‘Je afspraak wijzigen’, log in met DigiD en klik in het overzicht op ‘Afspraak wijzigen’.
In de bevestigingsmail van jouw afspraak staat een link waarmee je je afspraak eenvoudig wijzigt.
Ben je de bevestigingsmail kwijt? Dan staat deze waarschijnlijk in je map met spam of verwijderde mails.
Het hangt van je afspraak af hoe je deze wijzigt.
Je wijzigt je geplande afspraak op de volgende manier:
Of gebruik de link in je bevestigingsmail om naar je afspraakpagina te gaan. Voor het wijzigen van je afspraak klik je op de button ‘Je afspraak wijzigen’, log in met DigiD en klik in het overzicht op ‘Afspraak wijzigen’.
In de bevestigingsmail van jouw afspraak staat een link waarmee je je afspraak eenvoudig wijzigt.
Wijzig je het kantoor van je afspraak? Dan sturen we je een e-mail met de annulering van je oude afspraak.
Ben je de bevestigingsmail kwijt? Dan staat deze waarschijnlijk in je map met spam of verwijderde mails.
Lukt het niet een afspraak te maken op de dag die je wilt? Probeer het dan in de ochtend op de dag zelf. We zetten vaak extra balies open waardoor er nieuwe afspraakmogelijkheden zijn.
Het hangt van je afspraak af hoe je deze annuleert.
Gaat het om het inschrijven van een eenmanszaak, cv, vof of maatschap?
Dan annuleer je je afspraak online:
Je kunt je afspraak ook direct, zonder in te loggen met DigiD, annuleren via de link in je bevestigingsmail.
Gaat het om een andere afspraak?
In de bevestigingsmail van jouw afspraak staat een link waarmee je je afspraak eenvoudig annuleert.
Bevestigingsmail kwijt?
Ben je de bevestigingsmail kwijt? Dan staat deze waarschijnlijk in je map met spam of verwijderde e-mails.
Nieuwe afspraak maken?
Wil je binnenkort een nieuwe afspraak maken bij KVK? Maak online een afspraak door in te loggen met DigiD.
Het hangt van je afspraak af hoe je deze vervroegt.
Wil je je afspraak verzetten naar een eerdere datum of tijd?
Of gebruik de link in je bevestigingsmail om naar je afspraakpagina te gaan. Voor het wijzigen van je afspraak klik je op de button ‘Je afspraak wijzigen’, log in met DigiD en klik in het overzicht op ‘Afspraak wijzigen'.
Gaat het om een andere afspraak?
In de bevestigingsmail van jouw afspraak staat een link waarmee je je afspraak eenvoudig wijzigt.
Wijziging van kantoor
Wijzig je het kantoor van je afspraak? Dan sturen we je een e-mail met de annulering van je oude afspraak.
Bevestigingsmail kwijt?
Ben je de bevestigingsmail kwijt? Dan staat deze waarschijnlijk in je map met spam of verwijderde e-mails.
Extra afspraakmogelijkheden
Lukt het niet een afspraak te maken op de dag die je wilt? Probeer het dan in de ochtend op de dag zelf. We zetten vaak extra balies open waardoor er nieuwe afspraakmogelijkheden zijn.
Het hangt van je afspraak af hoe je deze controleert.
Heb je een afspraak gemaakt om je eenmanszaak, vof, cv of maatschap in te schrijven? Je controleert de datum en het tijdstip online.
Gaat het om een andere afspraak?
In de bevestigingsmail staan je afspraakgegevens zoals de datum, locatie, het geboekte tijdstip, doel en duur van je afspraak.
Bevestigingsmail kwijt?
Ben je de bevestigingsmail kwijt? Dan staat deze waarschijnlijk in je map met spam of verwijderde e-mails.
Op verschillende plekken op de website van KVK vind je een knop om in te loggen met DigiD. Klik je daarop, dan krijg je de keuze op welke manier je wil inloggen. Je kunt kiezen voor de DigiD app en een sms-controle. KVK gebruikt DigiD om je identiteit te controleren, zodat we zeker weten dat jij het bent die inlogt.
Met de DigiD app
Installeer de DigiD op je mobiele telefoon of tablet. De eerste keer dat je de app gebruikt, moet je een code van vijf cijfers kiezen en invoeren. Onthoud deze code goed: steeds als je de DigiD app gebruikt, moet je die intypen.
Als je bij kvk.nl inlogt met de DigiD app, vraagt onze website je om een koppelcode van vier letters. Open de DigiD app op je telefoon of tablet, vraag daar om zo’n koppelcode en vul die letters in op kvk.nl. Dan moet je in de DigiD app een knop aanklikken om het inloggen op kvk.nl goed te keuren. Daarna kun je verdergaan op onze website.
Met sms-controle
Log in op de website van DigiD met je DigiD-gebruikersnaam en wachtwoord. Voeg daar je mobiele of vaste nummer toe aan je DigiD-account en kies voor inloggen met .
Als je op de website van kvk.nl inlogt met DigiD kies je voor ‘Met sms-controle’. Dan stuurt DigiD je meteen een code in een sms (op je mobiel) of een gesproken bericht (op je vaste telefoon). Met die code log je in op kvk.nl.
Vraag een DigiD aan op de website . Hiervoor heb je een (BSN) nodig.
Woon je buiten Nederland en heb je geen DigiD? Bekijk welke situatie voor jou van toepassing is.
Controleer welke extra informatie we van je nodig hebben.
Controleer of je organisatie ook UBO's moet inschrijven. Is dit het geval? Neem dan ook de volgende documenten mee:
Je kunt ook direct een gewaarmerkt Uittreksel Handelsregister Kamer van Koophandel® aanvragen.
Op het formulier staat of je het formulier per post kunt opsturen of niet. Soms moet je je persoonlijk identificeren op een van onze kantoren. Veel wijzigingen kun je online doorgeven.
Als je moet langskomen, neem je het ondertekende formulier mee. Dit kan alleen op afspraak. Maak online een afspraak door in te loggen met DigiD. Inschrijven kan bij elk KVK-kantoor in Nederland.
In drukke periodes is het soms lastig om een afspraak te maken. Plan daarom op tijd je afspraak en houd er rekening mee dat je niet altijd binnen een week terecht kunt.
Ben je te laat, dan kan onze medewerker je niet helpen vanwege andere afspraken. Wij vragen je in dat geval een nieuwe afspraak te maken.