Ik ben namens KVK benaderd voor onderzoek. Klopt dit?

KVK werkt samen met externe partners om via klantonderzoek ondernemers beter te leren kennen. De inzichten uit het onderzoek gebruikt KVK om haar dienstverlening te verbeteren. De onderzoekers benaderen ondernemers meestal per e-mail, soms ook telefonisch.

Bescherm je bedrijf

In onze e-mailserie lees je hoe je omgaat met digitale risico’s.

Abonneer je nu

Via verschillende e-mailadressen benaderen onderzoekers ondernemers om hun mening te vragen over KVK. Zo sturen we vanaf vrijdag 21 maart vanuit het mailadres: KVK@marketresponse.nl een e-mail uit met als onderwerp: ‘Onderzoek: Wat is jouw mening over KVK?’. Na ongeveer een week krijgen ondernemers een herinnering.

Er gaan regelmatig valse e-mails, brieven, telefoontjes en sms-berichten rond van oplichters die doen alsof ze van KVK zijn. Dit heet phishing. De twee e-mails die hierboven genoemd worden zijn echt van KVK afkomstig. Ze staan ook vermeld bij de e-mailadressen van KVK.Â